Siapa Peter Voser ni? hehehe. ok. He is group CEO of Shell. Boleh wiki nama dia. Anyway, cik orkid sangat excited bila dapat tawu dia datang. He is no 1 person in Shell ok! hehe. Memang look forward to meet him. Bayangkan ramai juga Shell staff seluruh Malaysia turun ke Cyber untuk jumpa dia. Beribu ribu sambut dia dengan meriah. Sempena CNY, ada juga lion dance. Memang proud to be Malaysian!! Full with culture.
Anyway, I am very happy also that Petronas and Shell has signed contract for another 30 years of partnership. Tu menunjukkan strong existence of Shell in Malaysia :)
ok. Haritu, macam biasa ada staff townhall. Dia ceritakan performance 2011, strategy 2012 and etc.
And and and........I am so privileged that all the grads in Shell were invited to have a session with him. Ok. A bit of intro here. Apa grad in Shell? Allrite, cik orkid dlm 3 year programme utk grad program..kira program ni untuk people yang ada potential pegang jawatan tinggi or future leader in Shell. Ala ala apprentice. So opportunity, gaji, benefits semua memang best sikit compared to normal hire. Above that we need to deliver like 3,4, 5 times better than normal hire haahah.
Ok..moving on... gambar bawah ni la engagement kami. Kami buat vid conference jugak. Kami memang sgt rely heavily on vid conference, teleconference semua.
Sebenarnya nak share ni je pon. Pesanan dia yang cik orkid akan ingat selama lamanya..n nak tulis dlm blog for reference n for your motivation as well.
1. Don't change yourself
- Dont aim to be someone. Macam u nak jadi macam Dr Mahathir or nak jadi macam mentor u. you will fail
- cannot copy, you are unique and be authentic
- do not compare with others
2. Private part of your life remains your priority
- Do not work 24-7, 365 coz your private life (family) is as important
3. You are better performer if you are balanced
4. Don't get nervous if your career goes down
- it is a learning curve, things happened for reason
- remember: if you go fast UP, u will go fast DOWN.
Really inspire me a lot!!! Thanks Peter for reminding this :)
Published with Blogger-droid v2.0.2