Orkid Says:

You can start anywhere and do anything with a good attitude and willingness to learn

Thursday, July 15, 2010

Hobi Masa Sekolah

Masa sekolah dulu, cik orkid suka sangat tulis cerpen.

Haaa? Cerpen?

haha. yurp.. sgt suka. print dan fotostat utk kwn2 baca.

Suka berkarya. macam2 sajak dan cerpen masuk dalam majalah sekolah dan surat khabar.

Dulu aktiviti2 sastera dan kebudayaan memang jadi kegilaan cik orkid.

Untuk aktiviti penulisan, cik orkid siap berguru dgn penulis yg terkenal.

Tapi semua tu dah terhenti. Sebab pertama, karya saya dah dicuri oleh kawan saya di SESERI.

Dahla curi bulat2 lepas tu letak nama dia. Remember, saya kan ada naskah saya dan distribute kat kawan2 utk baca. Dia agaknya copy and submit kat majalah sekolah. OMG!

Sampai sekarang saya tak akan maafkan dia. Hey perempuan!! Cerpen gadis berkurung biru tu adalah karya aku ok! Tak malu mengaku karya sendiri. Cik orkid try call her, text her tapi tak berjawab langsung.

Itulah rasa geram yg sangat2. Majalah dah publish, tak boleh wat pape. Maybe bagi certain ppl xpe, tapi saya yg berkarya?

So tu la menjadi pematah semangat saya utk berkarya. Memang itu bukan alasan yg baik, tapi sememangnya dah takde semangat. Seronoklah perempuan tu kan? Dah la amek karya cik orkid, pastu berjaya wat cik orkid patah semangat. huhu.

Apapun, satu karya yang cik orkid rasa terbaik ialah cerpen Gadis Berkurung Biru. Tapi bak kata mentor saya dulu, cerita tu mesti dipanjangkan sebab plot dia nampak tergesa2 berkembang. Ni karya masa form 2 ya. Form 2. Jangan kutuk k. hahaha.

Kalo rajin baca taw. Cik orkid bahagikan into 2 parts. Cik orkid amek dari blog lama cik orkid. Enjoy taw.

Cerita ni ada sedikit kaitan dgn diri cik orkid sendiri. Tapi banyak la tambah tolak bahagi darab haha.

Gadis Berkurung Biru Part I

Gadis Berkurung Biru Part II

P/S: Seronok gila dapat free voucher make over and sales invitation by Clinique harini. ehhe

1 comment:

Unknown said...

uiks! suka hati jer copaste org punyer karya! tooo much!!

btw i got voucher too!!!! ;)