Orkid Says:

You can start anywhere and do anything with a good attitude and willingness to learn

Sunday, August 23, 2009

Syntech dan Saya (Part 1)

Syntech dah jadi sebati dlm kehidupan saya as student di UTP.

Syntech la yg menjadikan saya aktif di UTP.

Kenapa Syntech sgt signifikan bagi saya?
Awal penubuhan scr formal telah dibantu oleh saya as S/U.

Saya sangat sayang Syntech. Mcm2 la kami hadapi.

CDC...Mmg event yg sgt kontroversial. Terima pelbagai kutukan. Tapi last2 konsep Internshare yg di"initiate" CDC ditiru oleh TEC. Shame n u!!!

Nape emo2? sbb TEC la yg selalu blackmail kami semasa CDC.

Kemudian, utk pastikan Syntech sentiasa ada pelapis, saya ada utarakan utk buat program mentor mentee.

Dgn idea n sepakat oleh HICOM ketika itu termasuk Jared, kami dpt realisasikannya.
Keane bg idea utk namakan team junior ni as SEEDTECH.

Program ni boleh dikatakan berjaya..kbykan muka2 aktif n hicom tampil dr seedtech.

Kemudian?? TEC tiru lg? OMG!! Dgn nama Career Seed.

Adoyai..TEC ni adore sgt Syntech ke?

Tp mungkin gak ramai dak2 syntech dlm TEC smpi idea pun "dicuri".

Xpela..redha je la...halalkan. Ikhlas kerana ALLAH.

P/S: Dh la rahmah. Anda tu da pencen :P

2 comments:

cik sentul said...

x rahmah..
bukan salah student yg join TEC..

tp penaung TEC tu iaitu abe Idhe la akak rasa..

akak nyer member jannah [awk kenal rasenye] ckp abe idhe x ske CDC sbb event dlm CDC bgus..dia nk naikkan KPI dia n that's y dia curi idea TEC..

sabar ek rahmah..

akak pun harap dak2 syntech ttp kuat ..
blasah je wat event korang..
n berhati2 sket ngan abe idhe ye..

Khairil Hafizi said...

hahaha...rahmah... same la kite disini... sampai xckp tgn da jage sane sini..
syntech tetap xdilupakan...
second re-generation syntech hicom.. (dats me, ariff, zety, boy, apeace and of course la diva si rahmah..)

go syntech go... nak dinner raye... kne kembalikan dinner raye.. coz dinner raye syntech was once one of the biggest.. so don't screw that..!
(hahaha.. xpasal blog ko jd tempat luahan perasaan.. =P)