Orkid Says:

You can start anywhere and do anything with a good attitude and willingness to learn

Thursday, October 22, 2009

2 minggu yang tak stabil

Haih...hormon2...telah membuat diri upside down.

Kejap happy sangat2. kejap sedih sangat2.

Semua mende pun terasa. Status orang yang tak dikenali pon leh terasa.

Nasib tak kepala angin. Agaknya boleh jadi gaduh :P

Memang kali ni teruk sangat.

Hari ni lah klimaks. Terbaring dengan kaki kejang seluruhnya.

Perut memulas2.

Guys..cuba bayangkan dalam perut (actually bukan perut, uterus :P) ada sepasang tangan sedang memerah dan menarik semua isi2 perut2. Dengan rasa ngilu, kejang, memulas, nak buang air, senak, semua in one.

Nak menjerit. Menangis. Tapi bersabar. Balasan dosa yang menimbun nih. Takpe2.

Lagi bahagia...tak boleh amek sebarang ubat sebab alergik.

Wahhhh memang mantap lah kau.

Huk3.

Maka..jari ni terus tekan keypad phone.

"Intan ada ubat tak untuk period pain. Aku sakit"

(Aku mmg nak tanya ubat je. Macam herba2 ke. Sebab knowing her, banyak je ubat2. hehe)

SENT

to Intan.

Intan pun risau2 datang la bilik aku yang level 4 nih. Wah. Penat2 mendaki. Memang sayang gila lah kawan yang seorang nih. Ye la. Kawan masa susah bukan senang dicari. Sometimes sebelah bilik pun buat2 dek je kan?

Eh eh. Jangan ada sapa2 housemate terasa. I know u girls pun tak taw. Ye la. Dok 24 jam dalam bilik. Kalau saya menjerit mintak tolong pon. Memang taktaw nak watpe. Jadi serahkan pada yang pakar.

Satu badan lah diurut. Sakit memang la. Tapi lega sangat2. Better sangat. Cuma period pain yang normal je tinggal.

Sekarang pun letak semua mende atas katil. Tak larat nak duduk pun. Tapi kerja kena hantar.

INTAN!! Thanks sangat2. Dari foundation u helped me a lot. Aku doakan kau sentiasa di bawah rahmatNya. Sememangnya ketika sakit, cuma soalan bertanya khabar dah cukup menenangkan.

Kita tak rasa orang lain rasa. Mungkin satu hari kita pun kena.

Roomate terchenta pun. Cuma mampu memandang. haha. ye la. cannot do much. ubat takleh amek.

Next..kepada my B. Dia lah insan yang paling dapat rasa. Haha. Ada je isu yang arise. Padahal isu bodoh je. Ye lah. PMS katakan. haha. serius. teruk sangat.

Seronok dapat insan yang memahami dan tak bosan melayan. Walau macam mana pun, marah jauh sekali.. Sebab he did the best for me, im doing the same thing to him and try better.

Rutin memang memasak bersama2 peah. Rabu ialah hari dapur sedunia. Barang dapur saya memang dah tak ada langsung.

Janji memang nak pergi. Panjang sangat list to buy.

Last2....dia je pergi beli. Alhamdulillah. Beli sorang2 barang dapur. Oh how sweet. Semua pass KECUALI

saya suruh beli halia

tup tup

KUNYIT.

Tanya balik..

"Eh adalah halia..cuba tengok kat plastik"

" Tu kunyit la sayang~"

"OMG! Silap. Malu i"

Comel kan? Takpe2.

Sebelum "point out" atau "memberitahu" (sila rujuk blog matpi untuk perbezaan) kesilapan dia, saya memuji2 dia la~ hehe.

Hey...teruk betul kali nih. Dengan beli segala jenis coklat dan "jajan" semalam. Memang teruk la. Macam tengah pregnant plak.


ni la...beli dgn byknya dan makan dgn lahapnya. haha


So to guys out there..girls tak la se-complicated mana if u noe her. Its natural. Its woman. Sometimes kami pun tak tahu kenapa kami ni complicated. Mybe dah tertulis wanita = complicated kot. hahaha. so lelaki tak yah la jadi ego sangat. Accept kesalahan and be gentle. cewah~ macam B saya~ so he get the best from me :P

P/S: Aku wanita aku kaum hawa..yang memang rapuh hatinya~ hehe.

No comments: