Orkid Says:

You can start anywhere and do anything with a good attitude and willingness to learn

Saturday, September 5, 2009

Cook with Love

Disebabkan seminggu ni takde update. N byk sgt nak crite. Tp tak sempat. jadi, bertahanlah dgn 5 kali sehari new post. hahaa.

Gile hiperbola ko neh rahmah. k2.

Saya memang suka memasak. Memang. Sedap tak sedap belakang cerita.
Saya suka masak utk b. Tapi bukan bermakna saya pandai masak. Mungkin juga la pandai ckit2. Tapi sebab minat.
Memasak utk laki saya merupakan satu kebahagiaan yg tak terhingga.

Lebih2 bahagia bila melihat my b berubah menjadi buncit lepas menghabiskan semua makanan. Hahaha.

Jadi, bersempena dapur yang sudah dibaiki. Saya dan peah, atas dasar kasih sayang tak terhingga telah gigih memasak.

Serius sangat seronok memasak secara berjemaah. 10 kali ganda pahala dari memasak sendirian. Eh eh. Apa ko mengarut?
Fine baby fine.

Memang seronok ah dapat memasak utk yg tercinta. Serius it’s a reli great great experience masak dgn Peah yg memang terer bab2 masak tempoyak. OMG!! Peah! Balik sekarang! Ehhehe.

Serius2. So I ni memang la blogger yg tak Berjaya. Jumpa makanan lupa langsung dunia. Terus makan. Huahuahua.

Nasib baik Peah amek gambar. Ni kat blog dia ada gambar sikit

http://3eapple-farhah.blogspot.com/2009/09/masak-memasak.html

Masa 1st day saya masak. Ini menu saya:
1. Ayam masak merah. Kalau nak taw komen Tanya bido :P
2. Sayur campur
3. Telur dadar

Sahur: Mee goring cinta.(cehhh tambah ayat)

Dgn peah:
1. Sambal tempoyak ikan bilis. Sgt2 sedap ok. Saya da reti da masak. Thanks peah.
2. Sambal tumis Sotong - resipi saya
3. Pucuk paku goring

Dgn peah 2:
1. Sambal tempoyak ikan bilis – kali ni saya lak try with close supervision from Peah
2. Asam pedas ikan ape ntah – resipi Peah. Seyes sedap ok
3. Udang goring tepung – resipi saya
4. Daging black pepper – resipi saya juga
5. Sayur goring – peah

Tapi kami mmg masak secara gotong royong ah. Eh eh nape semalam sampai 5 lauk? Gile tamak. Hhaha. Sebab suri rumah terlebey rajin pastu macam nak makan termasak la banyak. Tapi yang peliknya abes gak :p
HAHA.

P/s: Hmmm nak masak apa ek nanti? Peah takde. Mls r nak masak :P

Nota kaki: saya memang suka masak and memasak utk laki saya adalah satu kehendak saya yang tak dipaksa oleh sape2. Jadi, couple2 lain tak payah la nak gaduh2 sebab bini dia tak masak. Ok? Sume pompuan pon ada bakat utk masak k.

1 comment:

Farhah said...

hahahha.abes lar...lepas nih..tiap2 menu rahmah masak..mesti ade sambal ikan bilis tempoyak..pastuh abes lar tempoyak ojan~hahahah=P