Orkid Says:

You can start anywhere and do anything with a good attitude and willingness to learn

Saturday, May 5, 2012

Persembahan Ghazal/Zapin untuk Majlis Kahwin

Ok..now saya nak review pasal persembahan untuk majlis perkahwinan..

Bila sebut ghazal mesti terbayang lagu Dia datang and seri mersing kan? (lagu lain tak tawu la plak) haaha


Persembahan masa majlis yang popular:
1. Band
2. Ghazal
3. Tarian zapin
4. Gamelan

Cik orkid sangat bingit if majlis kahwin tu ada karaoke..bingittttt hahahaa. Atas request my parents, diorang nakkan ghazal untuk majlis nanti..suka hatilah...even tema sebenarnya modern romantic. Punahlah harapan nak mainkan lagu "I do", babyface, bryan mcknight segala hahaa. Tapi on the positive note bila ada persembahan ghazal ni kurangla probability utk orang mane2 tibe2 nak karaoke.


Ok...so i google...tapi xdela contact utk tarian n ghazal ni..Ghazal dan zapin memang terkenal kat Johor. My cousin pun pernah buat persembahan ghazal and tarian kuda kepang.. Saya tak berkenan sangat dengan kuda kepang sebab ada sesetengah tu sampai rasuk2 (atau pura2 kena rasuk)...

OK...jadi lepas google dapatlah 2 nombor.

Satu untuk ghazal - SNS entertainment
Satu untuk tarian zapin - Ida 012-7624404. Dia ni dari Pontian.

Then saya juga gigih contact Yayasan Warisan Johor. OK. Kalau dari yayasan jangan cakaplah, memang sangat bagus..sampai pergi ke oversea untuk persembahan. Orang KL dan seluruh pelusuk malaysia pun amek. Ni untuk ghazal dan zapin. Persembahan lain pun ada jugak kot tapi cik orkid tak tanya

No yayasan warisan johor: 07-2210091 bercakap dengan En Syafie. Ya Allah..en syafie ni sangatlah membantu orangnya...Cakap pun tersusun, siap bagi tips2 lagi...orang kg melayu jugak. Masa tu sangat2lah berharap dapat dia untuk jadi emcee majlis...tapi takut nak tanya sebab mesti rate tinggi sebab dia cakap dia emcee untuk anak kerabat mane ntah huhu.

Untuk zapin yang tip top..selalu buat persembahan luar negara..dari Sekolah Kebangsaan Taman Melati.
En Zek: 0127797112. Atau boleh email serimelatijb@gmail.com Kalau zapin budak2 memang nice...terbayang persembahan siti nurhaliza masa juara lagu..cute sangat!

Untuk ghazal di JB
1. Abg Karim - 0167551149
2. Abg Salleh - 0167395543

Kemungkinan besar saya amek ghazal dari SNS studio..sebab senang, sekali dengan PA system. Katanya dari Batu Pahat. Harap2 sedap.


Review: rasanya ni bagi headache la kat saya.. servis ok kot tp person yang deal tu..hmm.. malas la nak cerita.

7 comments:

Cik Awesome said...

berapa rate charge dorang ni ek?

nurar86 said...

salam. hi... nak tanye. brape kos u amik ghazal and tarian ek? :D

Orkid said...

salam dear, ghazal je rm1,800 dgn PA system and tarian dr sekolah mak i, so free. but i survey mmg rm1k and above

Lenox said...

salam,orkid. kalau nak perform untuk majlis perkahwinan kat KL cane? boleh? ke ade contact2 yang bole dihubungi. jika ada bole sms/whatsapp 018 373 5346. tq

mafizah said...

Ghazal DENDANGAN lagu tradisional asli Melayu, Ghazal, joget dan inang. Sesuai untuk majlis persaraan, kenduri kahwin dan makan malam atau apa jua majlis yang bersesuaian. KOMPANG, SILAT dan MARHABAN juga disediakan.

Kami KUMPULAN GHAZAL WARISAN JARI SENI sedia menerima tempahan untuk majlis-majlis keraian, kenduri kahwin, majlis perasmian, majlis persaraan, makan malam dan sebagainya. Selain daripada itu, kami juga menyediakan kumpulan kompang, silat, tarian dan PA sistem.

Kami juga ada menyediakan kumpulan MARHABAN untuk majlis kenduri cukur rambut atau majlis-majlis yang bersesuaian dengannya.

Sila hubungi saya untuk maklumat dan tempahan.

Pn. Mala – 011 1188 2737

Laman Web: http://ghazal.worldheritage.com.my

Facebook: http://www.facebook.com/tempahan.ghazal

mazianah said...

salam.nak tanya pasal zapin kanak-kanak tu.rate die cmne?

mazianah said...

salam.nak tanya pasal zapin kanak-kanak tu.rate die cmne?