Orkid Says:

You can start anywhere and do anything with a good attitude and willingness to learn

Tuesday, December 13, 2011

Persiapan Penting

Hari ni tak nak cakap pasal preparation untuk tunang. Alhamdulillah semua dah siap.

Untuk perkahwinan atau hanya pertunangan, kita memang spend banyak duit dan masa untuk ke arah itu. Video di bawah betul2 terkesan di hati.

Jadi, untuk perkahwinan tahun depan (insyaAllah), saya akan pastikan saya masukkan segala persiapan untuk selepas kahwin.

Dari kecik, memang saya sentiasa aim untuk jadi isteri yang menenangkan suami dan anak2. Honestly, jika ditanya sekarang, persiapan rohani/minda untuk ke arah itu masih jauh. Actually, jika nak tunggu bersedia ke tak sampai tua pun x akan bersedia, jad ikatanpertunangan in 2 weeks time ni jadi "a good force" untuk bersedi jadi a better lady and Muslim. InsyaAllah. Mohon doanya ya :)

Anyway, sila tengok video ni. Sangat inspiring untuk semua, tak kisah yang tgh plan nak kawen ke, single ke, laki or perempuan :)


1 comment:

hehe said...

Ya Allah, kau jadikanlah bakal suamiku seorang yang taat, patuh akan perintahmu. Jika tidak, kau kuatkanlah diriku untuk sentiasa berada di sampingnya,menegur kekhilafan, menjadi sayap kiri perjuangan ke arah jalan yg diredhaiMu ya Allah. Jadikanlah cinta kami cinta yang engkau redhai, cinta yang akan lebih mendekatkan diri kami kepadaMU..(doa2 yekk..hihi^^)